5 problemów branży targowej

5 problemów branży targowej

Sierpień oznacza czas wypoczynku i relaksu dla wielu branż, a palące słońce nastraja na urlop. Lato jest także czasem przygotowawczym do nadchodzącej fali, zarówno pod względem ładowania akumulatorów, jak i planowania przepływu pracy. Wraz ze zbliżającym się sezonem targowym, wracają wspomnienia bolączek specyficznych dla tej branży. Niektórzy patrzą na nie jako na ekscytujące wyzwania, inni jako na kule u nogi, a niektórzy – co bardziej doświadczeni – będą przerabiali te sytuacje po raz kilkunasty i podchodzą do tego neutralnie, jako do nieodłącznej części całej operacji. Imprezy wystawiennicze rządzą się swoimi prawami, a poniższa lista absolutnie nie jest zamknięta. Co spędza targowcom sen z powiek?

1. Nieterminowy przyjazd towaru

Opóźnienia zawsze powodują frustrację – chyba każdy z nas zna uczucie rozczarowania, gdy kurier przyjeżdża jeden lub dwa dni po przewidywanym czasie dostawy, gdy już oczyma wyobraźni widzimy skręcony dębowy regał w pokoju lub siebie w nowych butach. Nawet drobna obsuwa czasowa powoduje szereg komplikacji poprzez efekt kuli śnieżnej. Gdy w grę wchodzi ryzyko niewystawienia się w terminie, nerwy są zszargane jeszcze bardziej.

2. Szybkie dostawy mniejszych przesyłek

Ponownie pojawia się kwestia ścisku czasowego, tym razem od strony produkcyjnej. Budowa stoiska targowego to połączenie wielu elementów, gdzie wszystkie muszą zgrać, aby stoisko  było spójne i eleganckie. Dowóz opóźnionych w produkcji elementów – grafik, mebli, multimediów – może być problematyczny, gdyż są to małe paczki, a dystans długi; przez to mało kto chce się takiej wysyłki podejmować, a międzynarodowy kurier może nie być na tyle szybki w sytuacji, gdzie każda godzina jest na wagę złota.

3. Dostępność wózków widłowych

Wózki widłowe w placówkach wystawienniczych często powodują kolejne problemy przy dostawie lub odbiorze towaru – papier mówi jedno a rzeczywistość drugie. Godziny zamówienia mogą nie pokrywać się z faktyczną dostępnością, przez co ekipa monterów ma bardzo utrudnione zadanie i przestój w pracy. Przez wydłużony czas oczekiwania, długie postoje aut mogą powodować konieczność przedłużania wjazdówek i dodatkowe koszty.

4. Rozłożenie towaru na naczepie

Stoiska zbudowane są z wielu elementów, o różnej wielkości, potrzebujące innych zabezpieczeń. Planowanie przestrzeni załadunkowej „na oko” może doprowadzić z jednej strony do niemożności zapakowania całości towaru lub – z drugiej – do przewożenia powietrza, a jedno i drugie generuje dodatkowe koszty i wymaga nakładu pracy oraz czasu. Jeśli towar byłby wciśnięty na siłę, może to powodować odkształcenia i uszkodzenia, co prowadziłoby do nieestetycznego wyglądu w najlepszym razie, a w najgorszym – niestabilności konstrukcji.

5. Problemy z komunikatywnością

Bariera językowa powoduje problemy z załatwieniem pewnych spraw na bieżąco na miejscu. Jeśli natrafi się na osobę na targach zagranicznych, która mówi wyłącznie w swoim ojczystym języku, bez wsparcia zewnętrznego ciężko jest rozwiązać dany problem. Podobnie ma się sprawa z kierowcami – wyobraźmy sobie, jak ciężko pokierować kogoś do miejsca docelowego, gdy porozumiewa się niepodobnymi językami.

Każda branża ma swoje wyzwania i problemy, a ich dogłębne poznanie pozwala lepiej zrozumieć drugą stronę, w miarę możliwości przewidywać i zapobiegać ewentualnym problemom oraz precyzyjniej planować pracę. Aby odjąć Wam zmartwień i pozwolić kreatywności płynąć bez zamartwiania się o formalności, wprowadzamy ofertę logistyki targowej, przez co w nasze ręce możecie powierzyć nie tylko transport, ale również wszelkie aspekty poboczne. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej – wystarczy szybki telefon lub mail, a w całej okazałości zaprezentujemy cały wachlarz możliwości wsparcia!

Autor:

Nadia Potocka